torsdag 14 maj 2015

10-Mila flög förbi

10-Mila slutade i en diskvalificering, men för mig har de stora stafetterna aldrig handlat om resultat. Jag är så fokuserad på min egen prestation att lagframgångar är en bonus. En smått egocentrisk egenskap kan tyckas, men den gör misslyckade stafetter mer uthärdliga. Bortsett naturligtvis från när man själv bär skulden. Samtidigt är gemensamma framgångar så mycket roligare än individuella framgångar. Kanske säger jag bara så för att jag själv nått mina finaste resultat i lagtävlingar. U10-Mila, Tjoget och så vidare. I slutändan handlar det nog ändå om prestationer, inte resultat. Jag har bara haft förmånen att alltid få springa med fantastiska lagkamrater vars enorma prestationer många gånger lett till fina resultat. Nog pladdrat.

I helgen springer jag Kyrkstafetten på Öland tillsammans med Team Blekinge. Några veckor senare väntar Jukola i finska Åbo med Orion. Jag hoppas naturligtvis att alla mina 16 lagkamrater under dessa stafetter springer både fort och bra, men i slutändan hoppas jag att jag själv kommer att springa tills jag spyr utan att bomma en meter.

Jag avslutar med en bild från Gullö utanför Senoren. De senaste dagarnas vackra väder inspirerade mig att sjösätta båten och ro ut med Tijo. Undersöker just nu möjligheterna att uppdatera kartan där ute.

Från Gullö med blicken mot Västra Skällön till vänster och Senoren till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar